Blyde River Canyon en het Kruger Park 16-10/18-10 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van robero - WaarBenJij.nu Blyde River Canyon en het Kruger Park 16-10/18-10 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van robero - WaarBenJij.nu

Blyde River Canyon en het Kruger Park 16-10/18-10

Door: Ronnie & Bernard

Blijf op de hoogte en volg

29 Oktober 2004 | Zuid-Afrika, Pretoria

Een van die dingen die we nog absoluut wilden zien was het Krugerpark. Het is het grootst Nationale park van Zuid Afrika, in grote te vergelijken met Nederland. Het wordt een sprint weekeinde. De druk van het afstuderen is erg groot en we besluiten dat we maar een doordeweekse dag kunnen missen. Dit keer nemen we Amanda mee, onze Amerikaanse huisgenote. We staan om 5 uur op, Omdat dit niet echt mijn hobby is rijdt Bernard het eerste stuk terwijl ik nog wat slaap kan inhalen. We hebben voor deze trip een Nissan Micra gehuurd, splinternieuw. Onze eigen banaan ligt al 3 weken bij de garage uit elkaar.

De eerste stop is Blyde River Canyon. Een vallei die op de route ligt en we niet mogen missen. Het is echt heel mooi, te vergelijken met de Grand Canyon waarschijnlijk. Niet dat ik daar ooit geweest ben, maar zo stel ik me dat voor.
We slapen in Hazyview een plaatsje niet ver van de ingang van het Krugerpark. We zien hier niet veel omdat we om 22.00 uur aankomen en om 5.00 uur weer opstaan, zelfs de eigenaren van het hostel hebben we niet gezien. We vonden alleen een briefje waarop stond “doe alsof je thuis bent”. Dus dat deden we en we dronken de hele koelkast leeg zonder te betalen…

Om 8.00 uur staan we voor het hek van het park. Na het eerste uur hebben we al Olifanten, Apen, herten in alle maten (een aantal zo groot als een paard) en nijlpaarden gezien. En die middag onze eerste luipaarden. Dat had nog een voordeel omdat we nu al 4 van de Big 5 hadden gezien. Er is een kleine weddenschap afgesloten wie ze als eerste allemaal had gezien. De Olifant, Leeuw, Luipaard en de Zwarte neushoorn stonden al op ons lijstje. Alleen de waterbuffel stond nog open. Maar die waren er 27.000 in het park dus we maakte ons geen zorgen. Om 18.00 waren we in Olifants onze hostel, midden in het park op een punt van een berg. Die avond maakte we een nachtrit door het park. Heel bijzonder omdat er dan totaal andere dieren actief zijn, zoals Hyena’s en veel kleine knaagdieren. Om 23.00 zijn we weer terug.
En wat denk je. Willen die gekken, want dat zijn het, om 4.00 opstaan om een ochtend rit door het park te maken. Nou dat gaat mij te ver en ik sla een keer over. Zien ze die rit natuurlijk een hele groep leeuwen midden op de weg liggen, met jongen. Ja, dat zal je altijd zien. Gelukkig zien we die middag nog meer leeuwen, dus ik kan er wel mee leven.

Ineens midden op een zandpad gaat Bernard vol op de rem. Er staat een grote Olifant vlak naast de auto. Het moet een van de groepsleiders zijn. We hebben zo’n grote eigenlijk nog nooit gezien. Ineens begint hij met zij oren te zwaaien. Een teken dat hij niet blij is. Hij komt nog iets dichterbij en schopt met zijn poten tegen de grond. Bernard onze paparazzi is druk foto’s aan het maken en heeft niets in de gaten. Dan komt hij nog dichterbij en wij zeggen in koor “Gas”. Een Olifant kan onze Nissan Micra makkelijk als Basketbal gebruiken als hij dat wil. Natuurlijk staat op dat moment de motor af. Hij komt nog dichterbij en is nu echt kwaad, om dat te zien hoef je geen Jacques Coustou te heten. Hij start en met slippende banden zijn we weg. Pfff. Als dit met de banaan was gebeurd waren we nu olifantenmoes geweest.

Om 15.00 zijn we het park uit en wat denk je geen Waterbuffel gezien, ongelofelijk.

Groeten, Ronnie en Bernard

P.S.: De auto is gemaakt en staat nu in de verkoop. (Interesse!)

  • 29 Oktober 2004 - 15:54

    Je Zussie:

    Nou broer ik zou als ik jou was jezelf gaan verhuren als paparazzi. Kun je veel geld mee verdienen. Super foto's weer. Nog veel plezier

  • 29 Oktober 2004 - 15:56

    Renske:

    hee ronnie, ziet er weer goed uit allemaal... je hebt het maar goed daaro. de meestboeiende beesten die ik onlangs gezien heb waren de slakken en (ik denk) ringwormen bij mijn nicht in de tuin.. nog bedankt voor de de kado's die je gestuurdhebt, moet eerlijk bekennen datik nog geen gelegenheid gehad heb de ketting te dragen, komt vast goed! hier is de herfst-vakantie bezig en bijna afgelpen, beetje jammer, maar toch ook fijn. doe het rustig aan daaro en tot laters

  • 30 Oktober 2004 - 01:30

    Ronald:

    gave fotos! zit de verzendkosten bij de prijs inbegrepen? en hoeveel km heeft ie gelopen?

  • 30 Oktober 2004 - 16:14

    Roos:

    Hoi ziet er zeker erg goed uit. Ik weet niet hoe het komt maar echt ik ben jaloers. Ik zit nog steeds in de regen en ja de kou. Het valt opzich nog wel mee voor de tijd van het jaar maar toch. De foto's zien er erg goed uit in het echt zou het waarschijnlijk nog veel mooier zijn. Heel veel plezier nog en ik hoop snel van jullie te horen. xx roos

  • 01 November 2004 - 08:14

    Ronnie:

    We hebben vernomen dat er een aantal mensen interesse hebben in onze mooie automobiel. Dit begrijpen wij heel goed. Als je een bod wil doen kun je terecht bij bernard (0728255005). Maar denk er aan op = op. Verzendkosten zijn niet inbegrepen en er staat 71000 Km op de teller.

  • 05 November 2004 - 20:29

    Roos:

    Goh een ford he! Wat denk je dat die verzendkosten zullen zijn. Denk je dat het duurder is dan de auto of goedkoper! Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 December 2004

De laatste foto's

21 December 2004

Laatste dag

08 December 2004

De grote trek (halfweg)

15 November 2004

De grote trek

10 November 2004

Warme broodjes zijn echt Fanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 32853

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: